P R E S S E M E D D E L E L S E: Squadra Molteni afviser Sky

 

Her kun få dage efter, at SKY meddelte, at de stopper deres sponsorat af det engelske cykelhold Team Sky ved udgangen af 2019, har mediekoncernen nu forsøgt at købe sig ind på det danske retrocykelhold Squadra Molteni. Svaret var – No thanks!

– Ja, jeg kan bekræfte, at jeg er blevet kontaktet af Jeremy Darroch, Sky’s Group Chief Executive. Han fortalte, at SKY nu har tænkt sig at involvere deres midler i retrocykling. Og Squadra Molteni stod øverst på deres ønskeliste, fortæller Kaptajn Bjørnsteen fra Molteni HQ.

Mediekoncernens “Bigger Picture-plan”, fokuserer på Sky’s positive indflydelse på verden i et bredere perspektiv. De seneste år er fokusset skiftet fra cykelsport til bevarelse af miljøet med bl.a. Ocean Rescue initiativet. Nu er deres fokus også rettet mod bæredygtighed – og dér kommer retrocykling ind i billedet.

– Prøv lige og hør. Vi har en fantastisk sponsor. Molteni. En klassisk italiensk familieejet pølsefabrik. De er loyale (har været sponsor siden 1958, red) – og det er vi også. Vi skal sku’ ikke til at have noget med en mediekoncern og “Bigger Picture-plan” at gøre, lyder det fra Kaptajn Bjørnsteen.
– Det er ikke lige os der dér med Ocean Rescue og bæredygtighed. Vi er mere til uld, gammelt stål, gamle biler, italienske pølser og belgisk øl, fortsætter Bjørnsteen, og nævner, at Squadra Moltenis ledelse pænt takkede nej til Mediekoncernens meget meget store check.