Prototype produkttest i London

Selvom landevejssæsonen er slut er der fortsat rigeligt at se til i Squadra Moltenis cykelverden. Der køres cross, der køres bane, der bygges cykler og holdbiler – og så er der selvfølgelig det traditionelle cirkus omkring sponsorerne – eller mangel på sponsorer – og udstyret til næste sæson.

Her har Squadra Molteni dog vores på det tørre!

Molteni-dynastiet i Arcore har haft et afsindigt godt cervelatpølseår og har været hurtigt ude med kontakt til ”Dipartimenti di Logistica” (Løjtnant Sørensen) med henblik på at få fyret nogle småfedtede sponsoreuro af på nyt udstyr til næste sæson.

Men nylig opgradering af ledningsnettet i Team-Volvoen samt cykelholder til samme + selvfølgelig det allerede erhvervede state-of-the-art kortbølgeanlæg til rundsending af ”Radio Molteni”, var meldingen fra Løjtnanten klar:

Vi skal have nogle af de dersens fantomdragter til banekørsel. Vi målte til Bindeballe Chronometro, at turbulensen omkring den nedre gluterale kløft (butt-crack turbulens) øger vindmodstanden med knap 5 % når den er fuldt eksponeret i aero-positionen. Der er nemme ”marginal gains” at hente her!

Så langt så godt. Løjtnanten sendte bestillingen afsted på telex på bedste skole-Italiensk og udviklingsafdelingen i Milano bekræftede at de ville arbejde ”Pronto” på sagen og snarest levere en prototype. Det kunne dog pga. den lange forædlingstid på uldproduktet kun blive en lycra-model.

Det holdt jo slet ikke, fortsætter Kasper. Vi måtte omdirrigere prototypen til nogle bekendte til min fætter i London. De cykler 6 dage om ugen på lidt lavere niveau end os, men vi får forhåbentlig valide testresultater ud af det alligevel henover weekenden. Så må vi håbe at den færdige model i uld er klar til foråret. Vi har nemlig store planer med den, slutter Kasper hemmelighedsfuldt.

Molteni lycra-test i London med par nr. 10: https://www.facebook.com/SixDayCycling/videos/1850832561659375/